Dobry dietetyk radzi – podjadanie

Dobry dietetyk radzi – podjadanie
fot. http://dobrydietetyk.pl/ Na naszych łamach prezentujemy cykl artykułów z poradami dietetyczki Violetty Król. Mamy też konkurs dla czytelników, do wygrania rabat na pierwszą wizytę u dietetyczki.
istotne.pl dietetyk, porady

Violetta Król z poradni „Dobry dietetyk” mówi, jakie błędy popełniają osoby odchudzające się, które na wizycie skarżą się, że nie jedzą dużo, a mimo to tyją. Bardzo często bowiem przyczyną tycia nie bywa nadmiar kalorii, ale nieregularne pory posiłków i podjadanie między nimi.

Uwaga na przekąski

Większość osób nie wlicza do ogólnego rozrachunku kaloryczno-odżywczego małych przekąsek, spożywanych między posiłkami: czekoladek, napojów słodzonych, jabłek, paluszków lub chipsów. Nie wlicza się także przekąsek spożywanych w trakcie przygotowania posiłków, w momencie stresu, nudy czy oglądania telewizji.

Uważamy, że są to porcje mało znaczące w ogólnym bilansie energetycznym. Być może łączna kaloryczność całodziennych przekąsek nie budzi większych zastrzeżeń, jednak należy pamiętać, że większość tych produktów, nawet w znikomych ilościach, wywołuje znaczące zakłócenia w metabolizmie, prowadząc w efekcie do wzrostu masy tłuszczowej ciała.

Te niewinnie wyglądające przekąski to w rzeczywistości bomby cukrowo-tłuszczowe, które przestawiają organizm na magazynowanie tłuszczu oraz blokują jego spalanie. Szczególnie kobiety w okresie menstruacji narażone są na tego typu pokusy. W czasie okresu kobietom spada poziom serotoniny (neuroprzekaźnika poprawiającego nastrój), a że węglowodany proste najszybciej i najskuteczniej aktywizują wydzielanie serotoniny w mózgu, więc panie chętnie po nie sięgają.

Głodowa dieta

Częstym powodem podjadania jest niewłaściwie zbilansowana dieta. Uczucie głodu często sprzyja jedzeniu między posiłkami. Jeżeli już musimy coś przegryźć, to warto do tego wykorzystać warzywa. Ale nie możemy się nimi objadać. W sytuacji głodu przydatna może być woda. Napicie się jest sposobem na wypełnienie żołądka.

Aby uniknąć podjadania między posiłkami, najlepiej pomyśleć o racjonalnych zbilansowanych posiłkach, które w pełni zaspokoją potrzeby naszego organizmu. Głód między posiłkami jest informacją, że nasz organizm czegoś potrzebuje. Ilość oraz jakość pożywienia jest zbyt mała, aby mógł prawidłowo funkcjonować.

Dlatego najlepiej jest wybrać się na wizytę u dobrego dietetyka, który ustali nasze potrzeby energetyczne i skomponuje posiłki.

Konkurs

Dla naszych czytelników mamy dwa rabaty (20%) na pierwszą wizytę w gabinecie „Dobry Dietetyk” przy ul. Zgorzeleckiej nr 5, tel. 505-738-754. Można je zdobyć, zadając pytanie dietetyczce. Rabatowe wizyty rozlosujemy wśród osób, które wyślą za pomocą formularza kontaktowego pytanie do dietetyczki i podadzą swój numer telefonu kontaktowego oraz imię i nazwisko.

(informacja zlecona)