W poniedziałek 5 listopada nastąpiło przekazanie placu budowy firmie Infrakol realizującej inwestycję. W połowie przyszłego roku nowy peron będzie do dyspozycji podróżnych.
Nowy peron nr 6 stacji Wrocław Gł. będzie miał 200 m długości. Zostanie połączony schodami z głównym tunelem dworcowym (tunelem kasowym).
Dostęp do pociągów podróżnym o ograniczonej mobilności i pasażerom z cięższym bagażem, ułatwi winda.
Wysokość peronu (76 cm) ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron i drogi dojścia będą wyposażone w system oznakowania dotykowego. Będzie też system monitoringu i nowe oświetlenie.
Co więcej, zamontowane zostaną 3 wiaty peronowe. Sam peron będzie miał system nagłośnienia i tablice informacyjne.
Druga trasa na peron będzie poprowadzona schodami od ulicy Suchej, co zapewni szybkie dojście dla podróżnych korzystających z miejskiej komunikacji autobusowej i PKS-u. (Wraz z peronem zostaną wykonane odpowiednie prace na sąsiednim torze wraz z zabudową urządzeń zabezpieczających ruchu kolejowy).
Koszt budowy 7,4 mln zł. Inwestycja, która ma być gotowa w połowie przyszłego roku, zapewni pasażerom większy komfort podróży.