Najkrótsza droga do stolicy gminy wyremontowana

Najkrótsza droga do stolicy gminy wyremontowana
fot. GA Nowa droga Czerna–Gierałtów to przedostatnia powiatowa inwestycja drogowa, która zostanie przekazana do eksploatacji w tym roku. Wartość zadania to prawie 280 tys. zł.

W środę 10 października samorządowcy z Powiatu Bolesławieckiego i Gminy Nowogrodziec przekazali do użytku nowy, 665-metrowy odcinek drogi między miejscowościami Czerna i Gierałtów. – To przedostatnia inwestycja drogowa, którą przekazujemy do eksploatacji w tym roku – mówił starosta bolesławiecki Karol Stasik. – To bardzo ważne zadanie, bo to najkrótsza droga do Nowogrodźca, czyli stolicy gminy.

– Co istotne – zaznaczył starosta – profesjonalnie wykonano zjazdy i przepusty. Są one przystosowane do kombajnów.

To kolejna inwestycja, jaką Powiat Bolesławiecki zrealizował we współpracy z Gminą Nowogrodziec. – Kiedyś stosunki między naszymi samorządami były złe; dziś współpraca układa się wręcz wzorcowo – dodał K. Stasik.

– Ta droga ma duże znaczenie – podkreślił wicestarosta Tomasz Gabrysiak. – Od kilku lat obserwujemy wzmożony ruch na drogach krajowych, wojewódzkich, powiatowych, ale również gminnych. Związane jest to z tym, że w naszym powiecie funkcjonują trzy specjalne strefy ekonomiczne. Jedną z nich jest strefa w Wykrotach, w gminie Nowogrodziec. Tymi wszystkimi drogami pracownicy z naszego i ościennych powiatów docierają do swoich zakładów. Dlatego drogi te muszą być bezpieczne.

– Wszyscy mieszkańcy naszej gminy chcą, żeby do jej centrum można było dojechać bardzo dobrymi drogami i bezpiecznie – stwierdził Robert Relich, włodarz Nowogrodźca. – Wsłuchaliśmy się w głosy rolników: są dobre zjazdy do pól, dostosowane do nowoczesnego sprzętu rolniczego.

I dodał: – Dobra, zgodna współpraca z Powiatem Bolesławieckim owocuje tym, że realizujemy – w miarę możliwości finansowych – kolejne zadania inwestycyjne. I mimo gorącego okresu przedwyborczego na przyszły rok zaplanowaliśmy już dwa kolejne zadania inwestycyjne.

Inwestycja w liczbach:

  • długość odcinka: 665 m (śr. szer. 4,5 m)
  • wymiana przepustów na zjazdach wraz ze ściankami czołowymi – 20 mb
  • karczowanie krzaków w rowach i odmulenie rowów – 1208 mb
  • ułożenie warstwy wiążącej o grubości 4 cm
  • wykonanie warstwy ścieralnej o gr. 3 cm
  • wykonanie zjazdów bitumicznych do pól wraz z podbudową z kruszywa łamanego
  • wykonanie poboczy o szer. 1 m
  • koszt: 279.811,72 zł.

Wykonawcą zadania było Sudeckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Jeleniej Góry.