materiał promocyjny

Wspólna promocja szansą na sukces

Konferencja
fot. powiatboleslawiecki.pl Konferencją w Bolesławcu rozpoczęła się druga edycja polsko-niemieckiego projektu, którego celem jest promocja turystycznych atrakcji wszystkich gmin powiatu bolesławieckiego i partnerskiego powiatu Bautzen w Saksonii.
istotne.pl 1

Reklama

Organizatorom przyświeca idea łączenia sąsiadujących regionów. A najlepszą metodą na wzajemne poznanie jest rozwój turystyki, zainteresowanie mieszkańców tym, co dzieje się dosłownie za miedzą i skłonienie ich do odwiedzin. Szczególnie w czasach globalizacji, kiedy odległość nie stanowi problemu. Wystarczy pokazać, że jest po co wybrać się w okolice Bolesławca i Bautzen, że są piękne zabytki, przebogata kultura, miejsca rekreacji i smakowita kuchnia.

– Celem naszego projektu jest budowanie sąsiedzkich relacji mieszkańców obu powiatów – mówi Sabine Rötschke, kierownik biura starosty powiatu Bautzen. – Mamy się czym pochwalić, trzeba tylko zainteresować turystów, aby chcieli to zobaczyć, wziąć udział w imprezach, poznać tradycje obu państw.

Projekt rozpoczął się w 2017 roku. Powstał m.in. drukowany, trójjęzyczny, przewodnik turystyczny, strona internetowa i aplikacja www.b-tourist.eu, którą w prosty sposób można pobrać na smartfony. – W drugiej części skupimy się na jakościowym rozszerzeniu atrakcji – zapowiada Sabine Rötschke. – Na przykład Bautzen zaprezentuje siedem imprez cyklicznych, otwartych dla każdego. Liczy się świetna zabawa, nawiązywanie przyjacielskich relacji.

Projekt „Bautzen i Bolesławiec – dwa powiaty turystyczne!” dofinansowany jest z unijnego programu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego za pośrednictwem Funduszu Małych Projektów INTERREG Polska – Saksonia.

– Coraz więcej Polaków odwiedza powiat Bautzen – mówi Tomasz Gabrysiak, starosta bolesławiecki. – Wyjeżdżają dorośli, rodziny z dziećmi, coraz częściej wycieczki organizują szkoły i przedszkola. Podobnie jest z Niemcami zainteresowanymi polską kulturą i zabytkami. Ma to niebagatelny wpływ na ożywienie gospodarcze. Czym więcej gości, tym lepiej mają się hotelarze, restauratorzy, właściciele gospodarstw agroturystycznych.

A mamy się czym pochwalić. Polska baza turystyczna, jakość imprez kulturalnych i sportowych osiągnęła europejski poziom. Wystarczy przyjechać do Bolesławca; sześć gmin, a każda jest inna, niepowtarzalna, ma swój niepowtarzalny klimat. To rzecz warta przemyślenia dla mieszkańców powiatu bolesławieckiego – warto zaplanować czas i trasę i ruszyć w poszukiwaniu przygód nawet kilka, kilkanaście kilometrów od domu. Czekamy na gości z Bautzen. Na pewno wrócą do siebie pełni wrażeń i będą chcieli przyjechać znowu i rozreklamują bolesławieckie okolice.

Logotypy organizatorów konferencjiLogotypy organizatorów konferencjifot. powiatboleslawiecki.pl

Reklama