materiał promocyjny

„Firemki” w powiatowych szkołach, czyli jak prowadzić własny biznes i odnieść sukces

Ludzie
fot. Powiat Bolesławiecki Projekt rozłożony jest na dwa lata. Zakończy się w 2020 roku. Finansuje go Unia Europejska z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Interreg Republika Czeska – Polska.
istotne.pl 183 biznes, zse bolesławiec, zsoiz bolesławiec, zsm bolesławiec

Reklama

„Firemki” to ciekawy projekt edukacyjny prowadzony w powiatowych szkołach ponadgimnazjalnych w Bolesławcu. Udział w nim biorą uczniowie i nauczyciele techników w trzech szkołach: Zespole Szkół Elektronicznych, Zespole Szkół Mechanicznych i Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych.

Uczniowie mają za zadanie zorganizowanie własnej firmy, która ma działać jak prawdziwa firma świadcząca. Firma ma produkować, prowadzić księgowość, płacić podatki, organizować zaopatrzenie, zbyt na towary, reklamować się.

Pod opieką nauczycieli przedmiotów zawodowych młodzież zaczyna od napisania biznesplanów, które nie mogą odbiegać od rzeczywistości, być sprzeczne z obowiązującymi przepisami i powinny dawać nadzieje na powodzenie całego przedsięwzięcia.

W ramach projektu uczniowie wymyślili i prowadzą bar sałatkowy, firmę szkoleniową, studio reklamowe, studio telewizyjne, biuro rachunkowe.

Trening przedsiębiorczości w ramach tego projektu ma nauczyć młodych ludzi radzenia sobie na „dorosłym” rynku pracy. Ewentualne wpadki, niepowodzenia można przećwiczyć bez narażania się na prawne konsekwencje – tak, jak to bywa w realnym życiu – i wyciągnąć wnioski.

Wszystkie potrzebne do tworzenia i działania firmy sprzęty, produkty itp. uczniowie dostają za darmo.

„Firemki” to projekt partnerski. Biorą w nim udział – obok Bolesławca – powiaty zgorzelecki, lubański, a po stronie czeskiej Liberec. Uczniowie będą się spotykać, wymieniać doświadczenia, sprawdzać, jak w biznesie radzą sobie ich rówieśnicy.

Projekt rozłożony jest na dwa lata. Zakończy się w 2020 roku. Finansuje go Unia Europejska z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Interreg Republika Czeska – Polska.

Reklama