Przedsiębiorcy mają problem z dojazdem do swoich firm

Przedsiębiorcy mają problem z dojazdem do swoich firm
fot. Gerard Augustyn Zmieniona organizacja ruchu na ulicy Kościuszki utrudnia funkcjonowanie firmom mieszczącym się naprzeciw powstającego hipermarketu.
istotne.pl inwestycja, ul. kościuszki, dsdik, ulica, kaufland, hipermarket

„Uniemożliwili nam swobodny wjazd i wyjazd” skarży się Andrzej Ber, współwłaściciel firmy transportowo-budowlanej i hurtowni spożywczej. Wszystko przez zmianę organizacji ruchu na ulicy Kościuszki. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wyznaczyła nowy pas do skrętu w lewo. To, co ma ułatwić dojazd do marketu, komplikuje życie przedsiębiorcom, których firmy znajdują się po przeciwnej stronie ulicy.

Ktoś, kto chce wyjechać z hurtowni Andrzeja Bera i udać się w kierunku centrum miasta, zmuszony jest najpierw skręcić w prawo, a potem poszukać miejsca, gdzie mógłby zawrócić. Jeszcze więcej kłopotów z nowym oznakowaniem mają kierowcy samochodów ciężarowych. Skręcając, łamią przepisy – muszą bowiem przekraczać linie ciągłe.

Zmiana organizacji ruchu ma usprawnić dojazd do powstającego marktetuZmiana organizacji ruchu ma usprawnić dojazd do powstającego marktetufot. Gerard Augustyn

Nowa organizacja ruchu sprawia też problem dostawcom i klientom jadącym od strony Zielonej Góry. Aby dostać się do siedziby firm znajdujących się naprzeciw hipermarketu, zmuszeni są objechać pobliskie rondo.

Andrzej Ber interweniował w tej sprawie u zarządcy drogi. Usłyszał, że organizacja ruchu została zmieniona w trosce o bezpieczeństwo kierowców.

Kierowcy wyjeżdżający z terenu hurtowni muszą skręcać w prawoKierowcy wyjeżdżający z terenu hurtowni muszą skręcać w prawofot. Gerard Augustyn

„Jest to utrudnienie” przyznaje Jacek Baszczyk, zastępca dyrektora ds. utrzymania infrastruktury w Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei. – „Ale nie było innej możliwości”. Wicedyrektor zaznacza, że o utworzenie dojazdu do marketu wnioskował właściciel gruntu.

Jak tłumaczy, pas skrętu w lewo powstał po to, aby pojazdy jadące od strony ronda nie tamowały ruchu i nie blokowały przejazdu samochodom zmierzającym w kierunku Zielonej Góry. „Bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego jest sprawą nadrzędną” dodaje.

(informacja ii)