Bolesławianka twarzą kampanii promocyjnej w... Norwegii

Bolesławianka twarzą kampanii promocyjnej w... Norwegii
fot. Skyss Pochodząca z Bolesławca Marta Dubiel została jedną z twarzy kampanii reklamującej komunikację miejską w norweskim Bergen – firmę Skyss.
istotne.pl kampania, marta dubiel, norwegia, bergen

Marta Dubiel miała ok. 20 lat, kiedy zupełnie niespodziewanie postanowiła wyjechać do Oslo. Mieszkała tam 4 lata, a potem przeprowadziła się do Bergen. – Jestem już w Norwegii ponad 7 lat. Pracuję w szpitalu na oddziale operacyjnym i chodzę do szkoły medycznej – opowiada bolesławianka. – W przyszłości, jeśli tylko się uda, chciałabym zostać lekarzem. Ale to wszystko zweryfikuje czas.

Jak doszło do tego, że wzięła udział w kampanii promocyjnej firmy Skyss? – Brałam kiedyś udział w badaniu opinii. Chyba mnie zapamiętali… – mówi Marta Dubiel. – Pewnego razu odezwali się do mnie i zapytali, czy nie byłabym zainteresowana wzięciem udziału w reklamie.

Bolesławianka była zdziwiona propozycją, ale stwierdziła: „dlaczego nie?”. – To zawsze jakaś przygoda – uśmiecha się.

Polka została zaproszona na profesjonalną sesję fotograficzną. – Byłam jedyną kobietą w grupie, która nie była Norweżką – wspomina. I przyznaje: – Trochę obawiałam się reakcji innych i, oczywiście, samego efektu.

Bolesławianka twarzą kampanii promocyjnej w... NorwegiiBolesławianka twarzą kampanii promocyjnej w... Norwegiifot. Marta Dubiel

Po kilku miesiącach kampania ruszyła. – Można mnie teraz spotkać w tramwajach, na interaktywnych ekranach na przystankach, w autobusach – wylicza bolesławianka. – Ale to nie cieszy mnie tak bardzo, jak to, w jaki sposób na tę kampanię zareagowali moi rodacy. Polacy stwierdzili, że to nareszcie jakaś miła i optymistyczna informacja na temat naszej Polonii.

I dodaje: – Wiem również, że Polacy pracujący dla Skyss są bardzo dumni, że na jednym z plakatów kampanii znalazła się właśnie twarz Polki. W niektórych biurach ponoć zawiesili sobie mój plakat, żeby móc się pochwalić, że Polki to fajne dziewczyny i też biorą udział w tej kampanii. Ciepło mi się robi na sercu, kiedy ludzie mówią, że są ze mnie dumni. I że mój uśmiech poprawia im dzień.

MD/ii