Przed II LO egzamin. Czy dobrze wspierają uzdolnionych uczniów?

Przed II LO egzamin. Czy dobrze wspierają uzdolnionych uczniów?
fot. Grażyna Hanaf Rok szkolny w drugim liceum zaczyna się bardzo pracowicie. Mirosław Sakowski oczekuje audytu z kuratorium. Liceum stara się o prestiżowy certyfikat „Szkoła Wspierająca Uzdolnienia”.
istotne.pl mirosław sakowski, egzamin, 2lo bolesławiec, beata ulatowska

II Liceum Ogólnokształcące jako jedyna szkoła ponadgimnazjalna w powiecie ma duże szanse otrzymać certyfikat zaliczający ją do grona szkół, gdzie uzdolnieni we wszelkich dziedzinach uczniowie dostają silne, konkretne wsparcie w kształtowaniu swoich talentów.

Dyrektor liceum czeka na wizytę z kuratorium. w połowie września podczas audytu sprawdzane będzie w jaki sposób wspiera i wyłania uczniów zdolnych.

– To ważny dla nas egzamin – mówi Mirosław Sakowski. – W województwie dolnośląskim taki certyfikat ma 50 szkół. Bylibyśmy jedyną w powiecie szkołą ponadgimnazjalną z takim certyfikatem. Od dwóch lat w liceum działa Zespół Wspierania Uzdolnień, kierowany przez panią Beatę Ulatowską, która ma duże osiągnięcia w wyławianiu wybitnych uczniów– dodaje przełożony.

Beata Ulatowska potwierdza rangę certyfikatu i wymienia zyski dla uczniów i szkoły z jego zdobycia.

– Mamy nadzieję brać udział w programach dofinansowujących szkołę w tym zakresie, do korzystania z nowinek edukacyjnych, wymiany doświadczeń z innymi szkołami – mówi nauczycielka. – Takie certyfikaty mają już Gimnazjum nr 1 w Bolesławcu i w Szkoła Podstawowa w Kruszynie. Ważne jest to, że program wspierania uzdolnień jest kompleksowy i dotyczy każdego uzdolnionego dziecka: matematycznie, muzycznie, plastycznie, sportowo. Naszym zadaniem, jako szkoły jest dostrzec te uzdolnienia i zrobić wszystko, by je rozwijać, wspierać i szlifować – wyjaśnia nauczycielka.

Przed II LO egzamin. Czy dobrze wspierają uzdolnionych uczniów?Przed II LO egzamin. Czy dobrze wspierają uzdolnionych uczniów?fot. Grażyna Hanaf

Każdy licealista przechodzi przez badania diagnostyczne, dzielące się na trzy etapy. Badania mają na celu poznać potencjał ucznia. W pierwszym etapie uczniowie sami określają swoje zainteresowania i mocne punkty, w drugim wypełniają test określający style uczenia i kanały sensoryczne, jakie wykorzystują do nauki (wzrokowcy, słuchowcy etc). Trzecim etapem badania jest test na inteligencję wieloraką. Tak zdiagnozowani uczniowie mają świadomość swoich atutów i kierunku w którym mogą iść, by pogłębiać swoje umiejętności.

Trzymamy kciuki za audyt i pozdrawiamy uczniów i nauczycieli II Liceum Ogólnokształcącego.

Przed II LO egzamin. Czy dobrze wspierają uzdolnionych uczniów?Przed II LO egzamin. Czy dobrze wspierają uzdolnionych uczniów?fot. Grażyna Hanaf