Ludzi należy szanować!

Marcin Zatwarnicki DPC
fot. Marcin Zatwarnicki Marcin Zatwartnicki w 2013 roku stworzył Dolnośląskie Centrum Prawne. W wywiadzie opowiada o swoich doświadczeniach i zaprasza do dyskusji o funkcjonowaniu rynku doradztwa odszkodowawczego w Bolesławcu.
istotne.pl 0 marcin zatwarnicki, dpc

Reklama

W Dolnośląskim Centrum Prawnym (DCP) problemy prawne rozwiązywane są w przyjaznej, pełnej szacunku atmosferze. Marcin Zatwarnicki oferuje swoim klientom szeroko pojętą pomoc zarówno w zakresie uzyskania należnego im odszkodowania, jak i chociażby w zakresie obsługi i egzekucji wierzytelności. Jego celem – i jednocześnie marzeniem – było, aby Centrum stało się miejscem, w którym każdy znajdzie potrzebne mu wsparcie.

Jak ocenia pan przeszło dwa lata działalności w Dolnośląskim Centrum Prawnym. Jakie są Pana doświadczenia?

Myślę, że to doskonały moment na swoiste podsumowanie. Przede wszystkim, ani przez chwilę nie żałowałem, że zdecydowałem się założyć Centrum. Przez te lata poznałem wielu wspaniałych ludzi. Osobom tym – dzięki naszym działaniom – udało się pomóc. Z wieloma osobami i podmiotami nawiązaliśmy współpracę. Dzięki temu udaje się nam rozwijać produkt, w ramach którego świadczymy obsługę klienta na najwyższym poziomie, bo tak należy nazwać usługę prawną. Obsługa klienta i jej wysoki poziom to moje oczko w głowie. Na szczęści już dawno minęły czasy, gdy rynek usług prawnych traktował klienta jak petenta. Klienci mają swoje wymagania i to mnie bardzo cieszy. Jeszcze bardziej jestem zadowolony, gdy tym wymaganiom uda się sprostać.

Jak przez te lata zmieniło się Centrum?

Cały czas się rozwijamy. Jak już mówiłem, numerem jeden jest poziom obsługi klienta. Dlatego w ramach centrum funkcjonują Opiekuni Klienta, którzy służą pomocą i wsparciem. Pochwalę się także, że ostatnio nawiązaliśmy współpracę z dwoma dużymi, znanymi w swoich branżach podmiotami. Jednym z nich jest Centrum Niezależnego Orzecznictwa i Usług Medycznych z Gdańska. Lekarze specjaliści będą opiniowali stan zdrowia naszych klientów. Da nam to możliwość w pełni merytorycznej, z prawnego i medycznego punktu widzenia, walki o interesy klientów zarówno przed Towarzystwami Ubezpieczeń, jak i sądami.

Ponadto współpracujemy z rzeczoznawcami motoryzacyjnymi i majątkowymi oraz firmą, która aktywnie wspiera nas w rozwijaniu oferty dla kierowców zawodowych, których pracodawcy odmawiają wypłaty należnych im wynagrodzeń i świadczeń: diet za delegację i noclegi.

Czy szacunek dla drugiego człowieka to nadal dla Pana "paliwo", które napędza Pana działania?

Oczywiście! Tutaj nic się nie zmieniło. Przez całe życie zawodowe i prywatne kieruję się tą zasadą: innych należy szanować. Dlatego cele klienta, ale także zmartwienia, są moimi celami i problemami. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, by pomóc ludziom urzeczywistnić ich plany lub uporać się ze zmartwieniami. W Centrum stawia się na przyjazną atmosferę i na wsłuchanie się w bolączkę konkretnego człowieka, dlatego zapraszam ludzi na kawę, przy której słucham tego, z czym przychodzą się ze mną podzielić.

Na razie słyszymy o samych dobrych rzeczach. A czy są jakieś negatywy, o których warto wspomnieć?

Niestety. Przez ostatnie lata zobaczyłem, jak rynek odszkodowań funkcjonuje i jakie patologie mu towarzyszą. Jest to nie tylko problem samego Bolesławca, ale myślę, że szerszy. Z jednej strony mamy bowiem duże firmy odszkodowawcze, gdzie klient jest tylko kolejną sprawą do przemielenia, z drugiej strony są niby profesjonaliści, przez których poszkodowany nie uzyskuje należnych mu pieniędzy przez szkolny błąd pełnomocnika.

To mnie zaskakuje, bo dla mnie oczywiste jest, że w takiej działalności jak doradztwo prawne trzeba mieć, chociaż minimum wiedzy. Przecież w naszych rękach jest nierzadko życie klienta. Stąd też osobiście czuję obawy, gdy spotykam się z firmą, która na swych sztandarach niesie uczciwość, tak jakby to było czymś, czym na tym rynku należy się chwalić. Czy nie powinno być oczywistym, że chcąc pomagać ludziom, należy być wobec nich uczciwym? Czy nie na tym polega szacunek?

I na zakończenie?

Na zakończenie zapraszam Państwa do swobodnej dyskusji na forum. Z góry dziękuję, za każdy wpis i obiecuję, że postaram się odpowiedzieć na każdą uwagę i zapytanie.

Zakres usług Dolnośląskiego Centrum Prawnego

W DCP to empatia jest wyznacznikiem świadczenia usług prawnych, które są na naprawdę najwyższym możliwym poziomie. Marcin Zatwarnicki zdobywał swoje doświadczenie zawodowe przez lata, pracując m.in. w jednej z największych wrocławskich Kancelarii Prawnych zajmujących się zarządzaniem oraz egzekucją wierzytelności, oraz w Kancelarii Radców Prawnych obsługującej największe Towarzystwa Ubezpieczeniowe w kraju.

Pomoc prawna

W Centrum oferujemy Państwu wsparcie merytoryczne w relacjach zarówno z podmiotami prywatnymi, jak i publicznymi. Jesteśmy do Państwa dyspozycji, gdy konieczne staje się wyjaśnienie powstałych wątpliwości prawnych oraz sporządzenie stosownych dokumentów. Jesteśmy także gotowi wspierać Państwa aktywnie w toku postępowań toczących się przed organami administracji publicznej.

Stosunki gospodarcze

Oferujemy Państwu także wsparcie w relacjach z innymi podmiotami prywatnymi. Służymy pomocą zarówno w procesie negocjowania, jak i przygotowywania umów cywilnoprawnych oraz gospodarczych. Niech naszym dodatkowym atutem w tym zakresie będzie znajomość przepisów prawa Unii Europejskiej oraz prawa prywatnego międzynarodowego. Bogata wiedza w tym zakresie i zainteresowanie tematyką związaną ze swobodnym przepływem osób, towarów i usług pomiędzy Państwami Członkowskimi UE znalazły również odzwierciedlenie w prowadzonej przez Marcina Zatwarnickiego pracy badawczej prowadzonej w ramach studiów doktoranckich na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Likwidacja szkód osobowych

Jesteśmy do Państwa dyspozycji również w zakresie likwidacji szkód osobowych powstałych w następstwie nieszczęśliwych wypadków. Służymy wsparciem już od momentu wystąpienia zdarzenia powodującego szkodę, poprzez postępowanie likwidacyjne, aż do uzyskania zadowalającego Państwa zadośćuczynienia za doznaną krzywdę.

Likwidacja szkód majątkowych

Służymy Państwu pomocą także w przedmiocie usuwania skutków zdarzeń losowych powodujących szkodę w Państwa majątku. Jesteśmy do Waszej dyspozycji od momentu wystąpienia zdarzenia powodującego szkodę, poprzez postępowanie likwidacyjne, aż do uzyskania zadowalającego Państwa odszkodowania za powstałą szkodę.

Windykacja wierzytelności

W zakresie świadczonych przez siebie usług oferujemy Państwu także wsparcie w egzekwowaniu przysługujących Państwu wierzytelności.

Dolnośląskie Centrum Prawne

ul. Grunwaldzka 6/8,

59-700 Bolesławiec

tel. (+48) 75-640-10-01
tel. kom. (+48) 720-860-500
tel. kom. opiekun klienta Bolesławiec i okolice: (+48) 660 038 382

E-mail: [email protected]

Czynne:
pon. – pt. od 8:00 do 17:00

Więcej o usługach świadczonych przez DCP dowiedzą się Państwo ze strony Dolnośląskiego Centrum Prawnego.

Logo Dolnośląskie Centrum PrawneLogo Dolnośląskie Centrum Prawnefot. M. Zatwarnicki

Informacja zlecona