Jak jeść zdrowo? Zapraszamy do Naturalnego Centrum Zdrowia „Cedrowy Las"

Jak jeść zdrowo? Zapraszamy do Naturalnego Centrum Zdrowia „Cedrowy Las
fot. Cedrowy Las Naszym mottem jest holistyczne podejście do człowieka i jego zdrowia: ciała i ducha. Centrum i sklep znajdują się przy ul. Prusa 32 w Bolesławcu.
istotne.pl zdrowa żywność, cedrowy las

W ofercie Naturalnego Centrum Zdrowia „Cedrowy Las" znajdziecie Państwo eko-żywność, przyprawy, zioła, suplementy diety oraz zabiegi z dziedziny medycyny naturalnej i bioenergoterapii.

Poznaj sklep ze zdrową żywnością Poznaj sklep ze zdrową żywnością "Cedrowy Las" przy ul. Prusafot. Cedrowy Las

Oferta sklepu

  • żywność ekologiczna
  • zioła
  • kosmetyki
  • suplementy diety
  • żywność bezglutenowa
  • żywność dla diabetyków
  • przyprawy

Oferta gabinetu

  • theta healing
  • dwupunkt
  • masaż bańką chińską
  • ziołolecznictwo
  • świecowanie uszu metodą Indian Hopi

Zdrowe jedzenie zdrowy człowiek. Poradnik pozytywnego odżywiania część 2

W pierwszej części poradnika pisaliśmy o tym, co należy wyrzucić z szafek i lodówki, by zdrowo się odżywiać. W drugiej części podamy, w co należy się zapatrzeć.

Warzywa i owoce
Po zakończeniu czyszczenia szafek i lodówki ze szkodliwych produktów idziemy na zakupy. Swoje kroki kierujemy do warzywniaka, gdzie zaopatrujemy się w świeże warzywa i owoce. Jeśli znamy jakiegoś rolnika w pobliżu, o którym wiemy na pewno, że uprawia bez chemii to zaopatrujemy się u niego. Jeśli nie macie takich możliwości – nie szkodzi. Lepiej zjeść warzywko z warzywniaka, niż nie zjeść go wcale lub zjeść kotleta.

Poznaj sklep ze zdrową żywnością Poznaj sklep ze zdrową żywnością "Cedrowy Las" przy ul. Prusafot. Cedrowy Las

Najczęstsze nasze wątpliwości może budzić oprysk warzyw czy owoców. Prostym domowym sposobem pozbyć się ewentualnych oprysków z powierzchni warzyw i owoców. Warzywa i owoce na kilka minut zostawiamy w roztworze sody oczyszczonej (około łyżkę sody oczyszczonej na litr wody co da nam pH ok. 10, wystarczające aby zaszła hydroliza związków chemicznych użytych do oprysku), po czym owoc lub warzywo spłukujemy czystą wodą.

Sól morska i himalajska
Ponieważ wyrzuciliśmy do kosza niepotrzebne naszemu organizmowi przyprawy takie jak sól rafinowana czy Vegeta,Jarzynka,Kucharek – musimy zaopatrzyć się w nowe. W sklepach z naturalną żywnością możemy zakupić sól himalajską. Ma cudowny smak, głębszy i bogatszy niż sól morska, zastępuje godnie Vegetę w większości przypadków. Sól himalajska to kilkadziesiąt naturalnych pierwiastków (mikroelementów) niezbędnych dla naszego organizmu, m.in.: wapń, magnez, lit, bor, krzem, siarka itd.

Orzechy i nasiona oraz suszone owoce
Niezbędnym jest posiadanie w domu zapasów rozmaitych orzechów: migdały, orzechy włoskie, laskowe, brazylijskie, nerkowce, makadamia, pekany,
kokos (wiórki) i inne jakie lubimy; nasion: siemię lniane, słonecznik, dynia, sezam i inne jakie lubimy oraz nasiona na kiełki których nie spożywamy bezpośrednio lecz dopiero po skiełkowaniu. Ich hodowanie to prawdziwa przyjemność, a zjadanie jeszcze większe oraz suszonych owoców: rodzynki, żurawina, jagody Goji, morele, daktyle, wiśnie, figi, jak również inne: jabłka, gruszki, banany, mango i inne jakie lubimy. Owoce suszone kupujmy niesiarczkowane. Fantastycznie zastępują dzieciom słodycze, są świetnym dodatkiem do jogurtów, deserów, owsianek i jako samodzielna przekąska dla dużych i małych.

Naturalne i zdrowe słodziki
Do słodzenia możemy używać wielu produktów w zależności od smaku i potrzeby począwszy od daktyli suszonych, syropów( daktylowy, z agawy, klonowy) skończywszy na cukrze brzozowym. Daktyle, można używać do osładzania swoich koktajli lub deserów. Na drugim miejscu jest ksylitol lub erytrytol (naturalne poliole), dalej syrop klonowy, daktylowy oraz miód pszczeli (organiczny, surowy, z pewnego źródła nie pasteryzowane „mieszanki miodów” niewiadomego pochodzenia!). Jest jeszcze stewia. Warto zaopatrzyć się w nieuzależniający zamiennik kakao – karob. Można go zakupić w proszku lub smarownym kremiku. Idealny do szejków, lodów, jogurtu i deserów.

Herbaty
Herbatę czarną można pijać okazjonalnie, lecz należy pamiętać, że jest ona zakwaszająca. Alkalizująco działają natomiast Yerba Mate, herbata zielona i wszelkie herbaty ziołowe i owocowe. Kupując herbatę owocową zwracajmy uwagę na skład – może wpaść nam w rękę czarna herbata jedynie AROMATYZOWANA owocem. Takich herbat nie kupujemy. Ważne by nie zaparzać wrzątkiem żadnej herbaty, ponieważ zniszczymy cenne składniki jakie zawiera! Max. temperatura to 80 stopni. Dla dzieci bardzo cenna jest herbata Roibos, która posiada szeroką gamę cudownych składników: żelazo, potas, miedź, wapno, mangan, magnez, cynk, kwercetyna, flawonoidy

Tłuszcze
Wszelkie oleje jakich będziemy używać muszą być wyciskane na zimno, nierafinowane. Kupujemy najpierw butelkę oliwy z oliwek extravergine. Oprócz oliwy extravergine możemy zaopatrzyć się też w tłoczony na zimno olej lniany i kokosowy (tzw. masło kokosowe). Olei jest bardzo dużo w zależności od potrzeb i smaku możemy je zmieniać i próbować (olej sezamowy, rzepakowy, krokoszowy, rydzowy, olej wiesiołkowy, słonecznikowy, makowy, konopny, olej z dzikiej róży, z ostropestu, z pestek dyni, z czarnuszki, z orzechów włoskich, z pestek winogrona

Soda oczyszczona
Będzie niezbędna do wypłukiwania pestycydów z powierzchni warzyw i owoców oraz do mnóstwa innych zastosowań. Bez sody w domu ani rusz!

Zboża
Wyrzuciliśmy do kosza przetworzone i cukrowane płatki typu Nestle. Co w zamian? Musimy kupić płatki owsiane i orkiszowe, lub inne – w naturalnej postaci, bez cukru i innych dodatków. Z łatwością zrobimy z nich muslii oraz pyszne owsianki dla naszych pociech, dodając suszone owoce, orzechy i syrop klonowy nie oprze się nawet największy niejadekPonieważ mąkę białą powinniśmy wyeliminować przyda się mieć w domu mąkę: orkiszową i razową (pszenną lub żytnią), oraz pełnoziarnisty ryż. Obecnie jest bardzo duży wybór mąk, wiec łatwo jest zastąpić białą, pszenna mąkę.

Przyprawy
Przyprawy w naszej zdrowej kuchni to podstawa z nimi każda potrawa będzie cudownie smakowała bez dodatków veget oraz kostek rosołowych. Zioła sprawią, że dania będą aromatyczne i smaczne. Nie powinno zabraknąć przypraw takich jak: majeranek, cynamon, pieprz cayenne, bazylia, imbir, kurkuma, kozieradka, lubczyk , kminek, wiórki kokosowe, goździki, gałka muszkatołowa oraz inne jakie lubicie. Wszystkie naturalne przyprawy mają sporo cennych antyoksydantów.

Poznaj sklep ze zdrową żywnością Poznaj sklep ze zdrową żywnością "Cedrowy Las" przy ul. Prusafot. Cedrowy Las
Poznaj sklep ze zdrową żywnością Poznaj sklep ze zdrową żywnością "Cedrowy Las" przy ul. Prusafot. Cedrowy Las

informacja zlecona "Cedrowy Las"