Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na zapisy zawarte w umowie. – Wszelkie nasze oczekiwania muszą być doprecyzowane w umowie – podkreśla Waldemar Sawicki, rzecznik powiatowy konsumentów. – Jeżeli oczekujemy, że będziemy mieć pokój z widokiem na morze, to musimy to potwierdzić w warunkach umowy.
Jeśli zaś na miejscu okaże się, że wykonawca nie dotrzymał warunków umowy, musimy o tym fakcie niezwłocznie powiadomić albo wykonawcę, albo rezydenta (jeśli jest to wycieczka zagraniczna), a także organizatora wyjazdu. Warto również udokumentować to na przykład za pomocą zdjęć.
– Wykonawca powinien niezwłocznie zareagować i przywrócić nam te właściwe warunki świadczenia usługi – mówi powiatowy rzecznik konsumentów. Ale jeśli nie będzie w stanie tego zrobić, możemy skorzystać z innego rozwiązania (ewentualna obniżka ceny usługi). – Jeśli i do tego nie dojdzie, po przyjeździe możemy zgłosić to organizatorowi wyjazdu i dochodzić odszkodowania, a także zadośćuczynienia za tzw. utracony urlop – dodaje Waldemar Sawicki.
Jeśli nadal mamy jakieś wątpliwości, najlepiej udać się do biura powiatowego rzecznika praw konsumenta, które mieści się w nowej siedzibie Starostwa Powiatowego w Bolesławcu (ul. Armii Krajowej, pokój nr 6) i jest czynne:
- w poniedziałki – od 8:00 do 16:00
- wtorek–piątek – od 7:30 do 15:30.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 75 612 17 03 oraz pod adresem mailowym: [email protected].