Wyjeżdżasz na wakacje na ostatnią chwilę? Nie daj się oszukać!

Wyjeżdżasz na wakacje na ostatnią chwilę? Nie daj się oszukać!
fot. freeimages.com (runrunrun) Rzecznik powiatowy konsumentów Waldemar Sawicki radzi, jak nie dać się oszukać, gdy się wyjeżdża np. na last minute.

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na zapisy zawarte w umowie. – Wszelkie nasze oczekiwania muszą być doprecyzowane w umowie – podkreśla Waldemar Sawicki, rzecznik powiatowy konsumentów. – Jeżeli oczekujemy, że będziemy mieć pokój z widokiem na morze, to musimy to potwierdzić w warunkach umowy.

Jeśli zaś na miejscu okaże się, że wykonawca nie dotrzymał warunków umowy, musimy o tym fakcie niezwłocznie powiadomić albo wykonawcę, albo rezydenta (jeśli jest to wycieczka zagraniczna), a także organizatora wyjazdu. Warto również udokumentować to na przykład za pomocą zdjęć.

– Wykonawca powinien niezwłocznie zareagować i przywrócić nam te właściwe warunki świadczenia usługi – mówi powiatowy rzecznik konsumentów. Ale jeśli nie będzie w stanie tego zrobić, możemy skorzystać z innego rozwiązania (ewentualna obniżka ceny usługi). – Jeśli i do tego nie dojdzie, po przyjeździe możemy zgłosić to organizatorowi wyjazdu i dochodzić odszkodowania, a także zadośćuczynienia za tzw. utracony urlop – dodaje Waldemar Sawicki.

Jeśli nadal mamy jakieś wątpliwości, najlepiej udać się do biura powiatowego rzecznika praw konsumenta, które mieści się w nowej siedzibie Starostwa Powiatowego w Bolesławcu (ul. Armii Krajowej, pokój nr 6) i jest czynne:

  • w poniedziałki – od 8:00 do 16:00
  • wtorek–piątek – od 7:30 do 15:30.

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 75 612 17 03 oraz pod adresem mailowym: konsument@powiatboleslawiecki.pl.