Ruszyła kolejna edycja konkursu „Młody Przedsiębiorca”, adresowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy z podstaw przedsiębiorczości, rozwijanie motywacji do doskonalenia umiejętności, a także kształtowanie postaw i przedsiębiorczego myślenia.
Zdaniem prezesa Bolesławieckiego Towarzystwa Gospodarczego Karola Stasika, żeby osiągnąć biznesowy sukces, potrzebny jest dobry pomysł oraz takie cechy jak: wytrwałość, determinacja i pasja. – Szkoły ponadgimnazjalne przygotowują przede wszystkim do matury. Często bywa tak, że młody człowiek kończy naukę i nie umie się znaleźć w nowej sytuacji – mówi szef BTG. – Nam zaś chodzi o to, aby młodzi ludzie mieli możliwość podjęcia pracy na własny rachunek, wzięcia spraw w swoje ręce.
Konkurs składa się z dwóch etapów: w pierwszym uczestnicy przygotowują pisemnie biznesplan i wysyłają go na adres Bolesławieckiego Towarzystwa Gospodarczego (ul. Bankowa 6D). Termin nadsyłania biznesplanów mija 15 lutego 2011 r. Dziesięć najlepszych biznesplanów zostanie zakwalifikowanych do następnego etapu konkursu, w którym uczestnicy zaprezentują je przed jury.
Zwycięzcy oraz ich opiekunowie otrzymają nagrody o łącznej wartości 2 500 zł (I miejsce: 1000 zł, II miejsce 700 zł, III miejsce 400 zł, IV miejsce 250 zł, V miejsce 150 zł). Ponadto zdobywca pierwszej nagrody otrzyma statuetkę ufundowaną przez Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec”.
W celu uzyskania dodatkowych informacji należy kontaktować się z Mirosławem Sakowskim, koordynatorem konkursu z ramienia BTG (nr telefonu 603 612 762).
(informacja ii)