Na początku lat 80-tych mieliśmy swego rodzaju rewolucję w sportach samochodowych. Na rajdowe trasy wyjechało Audi Coupe Quattro, jako pierwszy samochód wyposażony w napęd na cztery koła. Samochód spisywał się rewelacyjnie, producent z Niemiec zachęcony sukcesami postanowił dalej udoskonalać pojazd. I tak oto pod koniec '83-go roku światło dzienne ujrzał model Coupe Sport Quattro. Produkcja wyniosła w sumie 14 miesięcy, bilans to 14 fabrycznych rajdówek, 7 prototypów i 200 aut "drogowych" (minimum homologacyjne potrzebne do wprowadzenia auta B-grupowego). Największa różnica w stosunku do zwykłego Coupe to skrócony o 32 cm rozstaw osi, nadkola z obu stron są szersze o 15 cm. Poszycie nadwozia zbudowano z kevlaru, jedynie drzwi są stalowe. Tablica przyrządów została zaprojektowana specjalnie dla tej wersji, wnętrze wykonano ze skóry a fotele Recaro dają się regulować w sześciu zakresach.Dane techniczne:Silnik - poj. 2133 ccm, rzędowy 5-cio cylindrowy umieszczony wzdł. z przodu, 4 zawory na jeden cyl., turbodoładowany, st. spr. 8.0:1Moc - 306 KM/228.2 kWMom. obr. - 333.5 Nm przy 3700 obr./min.Skrz. biegów - manualna, 5-cio lub 6-cio biegowaV-max - 248 km/h0-100 km/h - 4.9s0-200 km/h - 23.1sDł./szer./wys. - 4160/1780/1340 mmSilnik posiada dwa wałki rozrządu, każdy kręci się w inną stronę bo odbywa się to za pomocą kół zębatych a nie paska czy łańcucha. Turbina w tym Audi jest największą spotykaną w autach tej marki. Aby zmniejszyć "turbodziurę" umieszczono ją bardzo blisko silnika. Skrzynię biegów zaadaptowano ze "zwykłego" Coupe, wzmocniono jedynie obudowę. W ofercie była też przekładnia 6-cio biegowa, na dźwigni zmiany przełożeń był przycisk który zastępował pedał sprzęgła.Do dziś przetrwały 132 egzemplarze tego auta, najwięcej w Niemczech i Szwajcarii, cztery znajdują się w Wlk Brytanii. W Polsce jest jedna sztuka, właściciel oddał za nie Porsche 911 Turbo i jeszcze słono dopłacił. Części do tego auta nie są produkowane, trzeba je zamawiać u producenta. Dla przykładu, klapka wlewu paliwa kosztuje ok. 5.5 tys. zł, maska 29 tys. zł.[/url]http://img500.imageshack.us/img500/1192/14or.th.jpg[/url] http://img365.imageshack.us/img365/780/22dn1.th.jpg[/url] http://img370.imageshack.us/img370/2357/49ej.th.jpg[/url] http://img359.imageshack.us/img359/6493/55hq.th.jpg[/url] http://img381.imageshack.us/img381/5628/82tg.th.jpg[/url]http://img393.imageshack.us/img393/2176/94ck.th.jpg[/url]W tym wypadku trzeba wspomnieć o wersjach rajdowych bo w końcu po to ten samochód powstał. W grupie B Audi homologowało w sumie cztery modele. Quattro A1 i A2 zostały zbudowane na bazie tradycyjnego Coupe. Opisywany model posłużył firmie do zbudowania Sport Quattro i Sport Quattro S1.Pierwszy z nich, Sport Quattro pojawił się na trasach w '84-tym roku. Auto spisywało się bardzo dobrze, kierowcy wygrali nim w sumie sześć rajdów co zaowocowało zarówno tytułem w klasyfikacji producentów jak i kierowców. Jak to bywa w rajdach, moc auta nie jest zazwyczaj dokładnie określona, ta wersja miała ok. 450 koni mechanicznych. http://img362.imageshack.us/img362/913/117fn.th.jpg[/url]http://img454.imageshack.us/img454/9250/162hu.th.jpg[/url]http://img460.imageshack.us/img460/9511/170vk.th.jpg[/url]eszcze jeden model, a mianowicie Pikes Peak. Chyba wszyscy wiedzą co to za wyścig Wink Moc to 750 KM, chociaż oficjalnie upierano się przy mniejszej wartości. http://img399.imageshack.us/img399/5045/pikesp24pe.th.jpg[/url]http://img355.imageshack.us/img355/2751/peak38vc.th.jpg[/url]To by było na tyle. Audi pracowało jeszcze nad samochodem z centralnie umieszczonym silnikiem o mocy ok. 1000 KM. Na szczęście projekt nie doszedł do skutku...Jak wam się samochód podoba? SmileTekst własny, info: magazyn rajdowy WRCFoto:autobild.deaudiquattrofan.deaudi-s2.at
Motoryzacja
-
Pepe, 2006-05-24 12:28 Cytuj Zgłoś nadużycie
-
Master, 2006-05-24 22:12 Cytuj Zgłoś nadużycie
Szkoda, że fotki są takie małe ale autko jest naprawde dobre :)
-
Pepe, 2006-05-25 16:55 Cytuj Zgłoś nadużycie
Master... mówisz i masz :) Oto normalnej wielkości fotki Te cacko ma 306KMhttp://img500.imageshack.us/img500/1192/14or.jpg[/url]http://img365.imageshack.us/img365/780/22dn1.jpg[/url]http://img359.imageshack.us/img359/2378/30ih.jpg[/url]http://img370.imageshack.us/img370/2357/49ej.jpg[/url]http://img381.imageshack.us/img381/5628/82tg.jpg[/url]http://img393.imageshack.us/img393/2176/94ck.jpg[/url]http://img459.imageshack.us/img459/7075/106my.jpg[/url]Ta wersja na dole miała ok. 450 koni mechanicznych. http://img362.imageshack.us/img362/913/117fn.jpg[/url]http://img354.imageshack.us/img354/4936/129vu.jpg[/url]http://img367.imageshack.us/img367/7382/132sr.jpg[/url]Ten ma moc ok. 600 KMhttp://img380.imageshack.us/img380/751/152xb.jpg[/url]http://img454.imageshack.us/img454/9250/162hu.jpg[/url]http://img465.imageshack.us/img465/6524/191ns.jpg[/url]Moc tego to 750 KM, chociaż oficjalnie upierano się przy mniejszej wartości. http://img399.imageshack.us/img399/5045/pikesp24pe.jpg[/url]http://img355.imageshack.us/img355/2751/peak38vc.jpg[/url]
-
Master, 2006-05-27 14:38 Cytuj Zgłoś nadużycie
no super:) teraz widać prawdziwe oblicze oraz moc autka.pozdro
-
Pepe, 2006-05-29 14:48 Cytuj Zgłoś nadużycie
Szwedzki producent zaprezentował na salonie w Genewie swój najnowszy model CCR. Zbudowany na bazie CC8S sprawia oszałamiające, wręcz szokujące wrażenie nie tylko superosiągami, ale i oryginalnym nadwoziem.Sylwetka o doskonałych proporcjach wykonana z kewlaru i włókien węglowych, olbrzymie koła (19-calowe z przodu i 20-calowe z tyłu), wyzywający kolor oraz niepowtarzalny sposób otwierania drzwi to dopiero początek...Ferrari, Porsche, Lamborghini - ci trzej producenci zdominowali wąski segment supersamochodów. W rezultacie, oferowane przez nich modele stały się w pewnym sensie... "masowe". Co więc powinien zrobić klient, który oczekuje od superauta nie tylko ponadprzeciętnych osiągów, ale także oryginalności i niepowtarzalności? Kupić Koenigsegga CCR.Umieszczony centralnie, turbodoładowany silnik V8 oferuje kierowcy 806 KM, 920 Nm osiągany przy 5700 obr/min oraz przyśpieszenie do "setki" w nieco ponad trzy sekundy - to krócej, niż zajmuje przeczytanie tego zdania. Warto jeszcze dodać, że prędkość maksymalna wynosi 395 km/h. Od 0-100 km/h auto przyspiesza w 3,2 s. Równie oszałamiające są droga hamowania ze 100 km/h wynosząca zaledwie 31 m oraz przeciążenia, na które narażony jest kierowca, dochodzące do 1.3 g.Na czym jednak polega oryginalność i nonkonformizm Koenigsegga? Przede wszystkim jest to samochód szwedzki, czyli bardzo bezpieczny. Po drugie, CCR wyróżnia się na tle konkurentów niecodziennie otwierającymi się drzwiami oraz zdejmowanym dachem, który bez problemów mieści się w bagażniku. W końcu, Koenigsegg daje kierowcy możliwość dostosowania twardości zawieszenia do własnych potrzeb i preferencji.W segmencie supersamochodów nie dziwią technologie rodem z Formuły 1, które w szerokim zakresie zostały także zastosowane w modelu CCR. Dotyczy to m.in. zawieszenia czy skorupowej budowy nadwozia.CCR to obecnie jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów na świecie. Podobnie jak konkurenci z Włoch czy Niemiec, oferuje niewyobrażalne osiągi oraz niezrównaną przyjemność z jazdy. A przy tym skutecznie pozwala wyróżnić się w "tłumie" supersamochodów.http://www.seriouswheels.com/pics-2004/2004-Koenigsegg-CCR-Side-1600x1200.jpg[/url]http://www.irancar.com/images/Gallery-larg-1024-768/Koenigsegg/koenigsegg_ccr_2004_03_m.jpg[/url]http://www.supercarstats.com/wallpaper/koenigsegg/ccr-1_1024.jpg[/url]
Reklama