Latający Ślązak – śląski pociąg wszech czasów

Dyskusja dla wiadomości: Latający Ślązak – śląski pociąg wszech czasów.


  • ArCgjz, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Prawdziwa rewelacja !!
    Dzięki za te filmy i tekst.

  • Dzięki bardzo. Kolejowa historia Dolnego Śląska jest niezmiernie ciekawa. Tym razem może nie sam Bolesławiec, ale nie tak odległe rejony naszego regionu.

  • jVjDk, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Moja babcia z Katowic tym pociagiem jak dziadek poszedl rano na szychta jechala do ciotki do Berlina na kawa wrocila i jeszcze zdazyla ugotowac obiad nim dziadek przyszedl z roboty

  • AMoGMT, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    To chyba jednak mało prawdopodobne...

  • eQPJvA, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Niektórych ponosi fantazja jak przy urnach wyborczych .....

  • AMoGMT, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Co do urn wyborczych to racja. Z kolei dziwi mnie lament w komentarzach odnośnie pisu. A gdzie byli Ci wspaniali komentujący podczas wyborów? Gdzie się podziało reszte frekwencji czyli pozostałe ponad 40%? Tyłków się nie chciało ruszyć to teraz jest jak jest ale i tak lepiej niż za PO.
    Co do artykułu to ciekawy. Fajnie że ktoś zainteresował się tym tematem. Czekamy też na ciekawostki o Bolesławcu. Pzdr

  • 1u65l, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Chłopie co ty piszesz za głupoty: Cytat "....Odpowiedź jest prosta. Sieć kolejowa nie była tak gęsta – po prostu na kolei było luźniej. ..." Sieć kolejowa była o wiele bardziej gęsta niż teraz po likwidacji wielu lini kolejowych. Dodatkowo wystarczy zapoznać się z KURSBUCH-em z lat 1936 - 1939 i zobaczyć ile pociagów wtedy jeździło i to w 99 % obsługiwanych trakcją parową. Jeżeli już chcesz być dokładny to LS jeździł przez Lubsko (Sommerfelde) , Guben i do Berlina. Niestety linia do Lubska jest tylko bocznicą (przed wojną magistrala) a dalej jest rozebrana. Co do Śląska to peoszę nie pisz głupot - sieć kolejowa na Śląsku uległą od 1945 roku wielkiej degradacji i zmniejszeniu ruchu. Jeżeli się pisze artykuł to warto sięgnąć do żródeł. Ryszard Chaszczewski Cieszyn rysiekchaszcz@gmail.com

  • 1u65l, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Cd... Tutaj link do rozkładu z 1939 roku: http://www.deutsches-kursbuch.de/1_116.htm proszę poszukać sobie pociągu FD145 wyjazd z Berlina Śląskiego 20.29. Jest oryginalny wpis ołówkiem o średniej prędkości tego pociągu. 128.4 km/h. Proszę zobaczyć natężenie ruchu na tych liniach.

  • Ma Pan prawo do swojego zdania. Co do tych "głupot" to trzeba zachować trochę zdrowego rozsądku, a nie pieklić się. Artykuł był konsultowany z osobą z kolejarskiego środowiska. Ponadto zebrał bardzo dobre opinie w grupie Tajemniczy Dolny Śląsk i innych kolejowych grupach na FB. Opinii, żadnej negatywnej nie było, ani jednej uwagi.
    Co do aglomeracji śląskiej, to zapewne Pan wie, że jest to rejon szczególny, o szczególnej degradacji linii kolejowych i obecnie nie jest możliwe, szybkie poruszanie się pociągów na owych liniach. Odnośnie podanych miejscowości - racja, ale najbardziej interesują mnie stacje Dolnego i Górnego Śląska, zatem zostały one wymienione.
    Cenie sobie Pańskie uwagi, ale czy forma jest odpowiednia? Jest Pan człowiekiem starszym, tym bardziej warto chyba zachować umiar. Pozdrawiam

  • ALlLRo, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie

    Czy na filmie pociąg nie przejeżdza naszym wiaduktem ?

  • AmR4O0, rok temu Cytuj Zgłoś nadużycie
    Gość ALlLRo napisał(a):

    Czy na filmie pociąg nie przejeżdza naszym wiaduktem ?

    Nie, to jest wiadukt niemiecki. ;)

  • Dokładnie, to nie jest bolesławiecki wiadukt. Latający Ślązak nie jeździł nigdy przez Bolesławiec (Bunzlau). Na przedwojennym filmie jest inny, z tego rodzaju pociągów - Latający Hamburczyk, kursujący na trasie Berlin - Hamburg. Nie wiadomo, czy zachowały się jakiekolwiek filmy ze Ślązakiem. Zatem wiadukt kolejowy to inny, umiejscowiony w głębi Niemiec.