Spór o 29 kilometrów autostrady

Dyskusja dla wiadomości: Spór o 29 kilometrów autostrady.


  • Bc (AN0Ziz), 2009-03-18 23:32 Cytuj Zgłoś nadużycie

    A co z odcinkiem wykroty-zgorzelec?

  • Pixar (ANI7T4), 2009-03-19 07:16 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Czy ten nowo budowany odcinek ma być płatny?

  • 0= (AE4IX2), 2009-03-19 08:33 Cytuj Zgłoś nadużycie

    I tak się w Polsce robi autostrady albo robią 5 lat albo skończą szybciej i jeszcze chcą za to kasy PARODIA...

  • Fro (A54mju), 2009-03-19 08:36 Cytuj Zgłoś nadużycie

    "Nasze wysiłki zrodziły dodatkowe koszty. Teraz domagamy się ich zwrotu – tłumaczy Szeniszewski" - kuźwa, wysiłki za 14 MLN EURO? Też bym chciał się trochę "powysilać".

  • Znający temat, 2009-03-19 09:25 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Widać, że znacie historię tylko z mediów i plotek. Szkoda, że nie dodali informacji, że tak na prawdę lokalne władze wcale nie chcą otwierać zbyt szybko autostrady, bo B-c i okoliczne wioski umrą... A przecież utrzymują się z tranzytu. A 14 MLN EURO to wcale nie tak wiele.

  • Bdw (AE7YBj), 2009-03-19 09:35 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Znający temat - aleś chlapnął. Ten tranzyt dla Bolesławca to przekleństwo. Utrzymuje tylko kilka stacji benzynowych i przydrożnych knajp. Miasto i okoliczne wioski nie składają się z dziesięciu właścicieli knajp i stacji benzynowych.

  • Realistka (AtPGVW), 2009-03-19 10:29 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Jak 14 mln euro to nie jest wiele to ja poproszę o te nie wiele. Dla mnie będzie to fura, a ile radochy!

  • Reklama

  • Uboot (ANuehq), 2009-03-19 11:32 Cytuj Zgłoś nadużycie

    A ciekawe kto z GDDKiA przedłużył im termin do sierpnia, pierwotnie mieli skończyć do grudnia 2008r. Ten ktoś powinien wisieć na najbliższym drzewie. Druga sprawa, niech strabag głupio się nie tłumaczy że 7 km nie było wykupione i nie mogli budować, a gdzie reszta? Całość ma mieć 55 więc na 48 mogli budować, nawet dzieląc to na odcinki to z 29km zostawało im 22km, więc nie widzę problemu. Kończąc, nie zmienia to faktu, że gdyby nie jakiś urzędasek za skromne kilka lub kilkanaście tys pensji nie wydał zgody na przesuniecie terminu oddania autostrady to wtedy strabag by płacił odszkodowanie za przeciąganie budowy, no ale wtedy by nic nie dostał w łapkę od firmy z tych pieniązków za "wcześniejsze" oddanie autostrady.

  • Sprawa aż smierdzi na odległość żądam powołania komisji śledczej :).!!!A tak na serio to sprawa będzie się ciągła latami aż wszyscy o niej zapomna a my nareszcie doczekamy się szybkiego połączenia z granicą :)

  • Znający temat (AN0XWz), 2009-03-19 19:20 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Uboot, jeśli chodzi o podział, to nie zapomnij o tym, że odcinek od Wykrot do Z-ca buduje firma francuska a nie STRABAG! W związku z czym nagle się trochę zmniejsza ten odcinek. 14 mln euro to nie dużo. Wyobraź sobie, że most we Wrocku który buduje mostostal kosztuje miasto 550 mln zł... Ekolodzy chcieli dodatkowych przejść dla zwierząt (17 sztuk), a zrobienie ich w prawie gotowej autostradzie to nie taki mały koszt... Do Bdw: nie mówię tylko o tirach, ale także i o autokary i osobówki...

  • U-boot (ANuYiI), 2009-03-20 14:00 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Znający temat, gdybyś uważnie przeczytał to wspomniałem o tym, a jeśłi musieli zmieniać projekt w trakcie budowy na wniosek GDKiA to przesunięcie terminu wydaje się zasadne. Nie zmienia to faktu że jeżeli nie było w umowie zapisane dodatkowe wynagrodzenie za wcześniejsze zakończenie budowy to strabag może sie w d... pocałować i tak nic nie dostanie, a szum niepotrzebnie robi. Ciekaw jestem czy równie chętnie będzie za jakieś 2 lata robić remonty nawierzchni, bo w tym betonie którego użyli było jakoś mało betonu :)
    Pozdrawiam, nie znający tematu.

  • Zaciekawiony (AE7fvc), 2009-03-21 19:20 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Jak w betonie może być mało betonu?

  • Borsuk vel Koala, 2009-03-23 09:26 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Do "Zaciekawiony" - znawca "U-boot" trochę pomylił pojęcia. Heh mało betonu w betonie. Raczej mało cementu w betonie - kwestia recepty na nawierzchnię, np beton nawierzchniowy B40 lub podbudowa z betonu chudego (tzw. "chudziak") B20. Raczej o to mu chodziło. Ale tak naprawdę nawierzchnia betonowa która jest na tym odcinku jest ok. Spełnia wszelkie normy określone dla tego rodzaju inwestycji. Istnieje coś takiego jak normy, jak specyfikacje oraz co najważniejsze nadzór budowlany. Gdyby beton nie spełniał norm, nadzór nakazałby jego wymianę. Następna kwestia. 14 mln to nie jest dużo. A firma aby uniknąć kar za opóźnienie zaangażowała do tego celu więcej maszyn, sprzętu i ludzi. A wynajem maszyn czy zatrudnienie dodatkowych pracowników kosztuje. Czy mają podstawy do żądań zadecyduje sąd. Zauważmy jednak, że w naszym pięknym kraju prawo do tej pory działało tylko w jedną stronę - nie wywiązałeś się z umowy w terminie więc płać. Może ta sprawa będzie precedensowa i prawo będzie działało w obie strony. Nie da się bowiem ukryć że w tym przypadku GDDKiA zawaliła na całej linii - przekazała do eksploatacji pod budowę niewykupione grunty i zwlekała z wydaniem opinii odnośnie zmian projektowych na tzw "zapadlisku Nowa Wieś" przeszło rok. PS. Znawcy znawcy - jakby to powiedział Bodzio Linda... co Wy wiecie o budowaniu?

  • Znający temat, 2009-03-23 11:39 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Borsuk vel Koala dziękuję za zwięzłą odpowiedź... Nie mam zamiaru kłócić się z U-bootem, on ma swoje racje, ja swoje. Moim zdaniem wyrok nakazujący zapłatę "bonusa" zadziałałby mobilizująco na firmy budujące drogi.

  • Mirek (AkNlkV), 2009-04-16 11:57 Cytuj Zgłoś nadużycie

    I w końcu kiedy ruszy ta autostrada bo po bokach piach się już dobże obsypuje a co będzie jak pojadą auta.

Reklama